Juomavesi

Suomessa pohjavesi on kaivosta otettaessa yleensä kirkasta, raikasta ja sellaisenaan käyttökelpoista. Kaivovesissä voi esiintyä kuitenkin luonnollisia kallio- ja maaperästä johtuvia veden laatuhaittoja tai pohjavesi voi olla likaantunut ihmistoiminnan seurauksena.

Hyvälaatuisen kaivoveden turvaaminen lähtee oikeasta kaivon paikasta. Myös kaivon rakentamisen laatu on oleellisessa asemassa sekä kaivon ympärivuotinen huolto ja aika-ajoin perusteellisempi kaivon pesu ja kunnostus. Moni kaivon laatu-ongelma on ratkaistavissa veden käsittelyllä. Kaivovesi kannattaakin tutkituttaa laboratoriossa noin 3 vuoden välein, koska läheskään kaikkia haitta-aineita ei haista, maista tai näe.

Vesi.fi verkkosivuilla on kattavasti tietoa kaivoista -aina kaivon paikan valinnasta veden analysointiin ja käsittelyyn sekä rengaskaivon asentamiseen. Katso myös Ympäristöopas Kaivon paikka sekä Kaivoveden analyysitulkki.

THL:n verkkosivuilla on lisää samasta aiheesta.

Kaivofirma-katalogi

Hajavesihuoltojaosto kokoaa talousvesikaivojen rakentamis- kunnostus- ja huoltopalveluita tarjoavien yritysten tietoja tälle sivulle. Palvelu on maksuton ja tavoitteena on tarjota palveluita etsiville kaivonomistajille helposti kontakteja. Suomen Vesiyhdistys ry ei arvioi tarjottujen palveluiden sisältöä tai laatua, eikä vastaa palvelun tarjoajan ja asiakkaan välisestä toiminnasta tai vastaa yrityksiä koskeviin tiedusteluihin. Maininta katalogissa ei ole rinnastettavissa suositukseen.

Yritys: Oheisella linkillä voit toimittaa tietosi mukaan koontiin: https://link.webropolsurveys.com/S/900D3D57CFC360FD

*) Akkreditoitu laboratorio vesinäytteiden tutkimisessa (oma tai alihankinta)
AquaWare Oy
toimisto@aquaware.fi
www.aquaware.fi
Kanta-Häme, Pirkanmaa, Päijät-Häme, Uusimaa
Palvelut: Rengaskaivon kunnostus ja huolto, pora- ja rengaskaivon desinfiointi, vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, vesinäytteen ottopalvelu*
Oma kuvaus: AquaWarelta saat ilmaisen kaivon kuntotutkimuksen sekä tarvittaessa kattavat kaivohuolto ja -korjaustyöt takuulla laadukkaasti. Suunnittelemme ja asennamme myös vedensuodatuslaitteet takuutyönä. Lue lisää verkkosivuiltamme!
GreenHeat – Pirkanmaan Porakaivo Oy
tarjouspyynnot@greenheat.fi
www.greenheat.fi
Kanta-Häme, Pirkanmaa, Päijät-Häme, Satakunta, Uusimaa
Oma kuvaus: Mökkiporakaivot, Omakotikaivot ja XL-porakaivot sekä porakaivojen huollot. Tilaa ilmainen asiantuntijakäynti.
HRV-Palvelut Oy
hrv-palvelutoy@hrv.fi
www.hrv.fi
Etelä-Pohjanmaa, Kanta-Häme, Keski-Suomi, Pirkanmaa, Päijät-Häme, Satakunta, Uusimaa, Varsinais-Suomi
Palvelut: Rengaskaivon kunnostus ja huolto, Porakaivon kunnostus ja huolto, Pora- ja rengaskaivon desinfiointi, Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, Vesinäytteen ottopalvelu *
Oma kuvaus: Olemme vesihuollon ammattilainen jo yli kymmenen vuoden kokemuksella. Tarjoamme asiakkaillemme asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua. Ota meihin yhteyttä kaikissa mieltäsi askarruttavissa vesi- ja viemärihuoltoon liittyvissä asioissa. Huollamme rengaskaivot, porakaivot ja arkkukaivot. Toimitamme, asennamme ja huollamme puhdasvesipumput ja vedenkäsittelylaitteet – tehokkaasti ja hygieenisesti, juuri asiakkaan tarpeisiin sopivalla tavalla. Katso huoltohinnasto verkkokaupastamme.
Jalovesi Oy
info@jalovesi.fi
www.jalovesi.fi
Koko Suomi
Palvelut: Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, Vesinäytteen ottopalvelu *
Oma kuvaus: Jalovesi Oy on vuonna 2007 perustettu vedensuodattimien maahantuontiyritys. Vedensuodattimilla saadaan tuotettua elämälle elintärkeätä puhdasta juoma-/talousvettä niin kaivo-, järvi kuin hanavedestä. Valikoimistamme löytyy vedensuodattimet ja vedenpuhdistuslaitteet yksityistalouksien, teollisuuden ja vesiosuuskuntien tarpeisiin. Asiantuntevan henkilökuntamme opastuksella valituilla tuotteilla on vedenpuhdistuksen laatutakuu.
J.Rodas Oy
kaivohuolto.rodas@gmail.com
www.kaivohuoltorodas.fi
Uusimaa
Palvelut: Rengaskaivon kunnostus ja huolto, Porakaivon rakentaminen, Porakaivon kunnostus ja huolto, Pora- ja rengaskaivon desinfiointi, Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, Vesinäytteen ottopalvelu *
Kaivonporaus Harri Peltomaa Oy
info@kaivonporauspeltomaa.com
www.kaivonporauspeltomaa.com
Pirkanmaa, Satakunta, Uusimaa, Varsinais-Suomi
Palvelut: Porakaivon rakentaminen
Oma kuvaus: Vesinäytteet yhteistyökumppanimme kautta
Koillismaan Poraus ja Palvelu Oy
jaakko.poussu@porari.fi
www.porari.fi
Lappi, Pohjois-Pohjanmaa
Palvelut: Porakaivon rakentaminen, Porakaivon kunnostus ja huolto, Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus
Lapin Kaivohuolto

info@lapinkaivohuolto.fi
www.lapinkaivohuolto.fi
Koko Suomi
Palvelut: Rengaskaivon kunnostus ja huolto, Pora- ja rengaskaivon desinfiointi, Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, Vesinäytteenottopalvelu
LIVE WELL
osmo.saarinen@liwell.fi
www.livell.fi
Kanta-Häme, Pirkanmaa, Uusimaa, Varsinais-Suomi
Palvelut: Rengaskaivon rakentaminen, Rengaskaivon kunnostus ja huolto, Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, Vesinäytteen ottopalvelu *
Oma kuvaus: LIVE WELL OY (well = englanniksi kaivo) on ympäristöystävällinen yritys joka on erikoistunut rengaskaivojen huoltoihin, puhdistuksiin ja kunnostuksiin. Yrityksellämme on henkilö- tai pakettiauton kyydissä (tai peräkärryssä) kulkeva kalusto, joka kulkee ketterästi ja on helposti liikuteltavissa. Yrityksemme käyttämällä kalustolla on pieni hiilijalanjälki. Rengaskaivot voidaan helposti huoltaa, kunnostaa ja korjata paikoissa, joissa tietä ei ole lähellä, kuten saaristokohteiden rengaskaivot ja joihin ei kuorma-autolla pääse.
Max’s kaivonporaus
010-2195450

info@maxs.fi
www.maxs.fi
Uusimaa
Palvelut: Porakaivon rakentaminen, Porakaivon kunnostus ja huolto, Pora- ja rengaskaivon desinfiointi, Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, Vesinäytteen ottopalvelu *
Pesupuhallus PESPU.fi
pesupuhallus@pespu.fi
www.pespu.fi
Varsinais-Suomi
Palvelut: Rengaskaivon rakentaminen, Rengaskaivon kunnostus ja huolto, Pora- ja rengaskaivon desinfiointi
Oma kuvaus: Teemme Hyväkuntoisten vesikaivojen puhdistuksia ja desinfiointeja sekä Huonokuntoisten rengaskaivojen saneerauksia konetyönä.
Pirkanmaan Kaivotekniikka
juha-riikonen@pirkanmaankaivotekniikka.fi

www.pirkanmaankaivotekniikka.fi
Ahvenanmaa, Etelä-Karjala, Etelä-Savo, Kainuu, Kanta-Häme, Keski-Pohjanmaa, Keski-Suomi, Kymenlaakso, Pirkanmaa, Pohjanmaa, Pohjois-Karjala, Pohjois-Pohjanmaa, Pohjois-Savo, Päijät-Häme, Satakunta, Uusimaa, Varsinais-Suomi
Palvelut: Rengaskaivon rakentaminen, kunnostus ja huolto, Porakaivon kunnostus ja huolto, Pora- ja rengaskaivon desinfiointi, Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, Vesinäytteen ottopalvelu *
Oma kuvaus: Pirkanmaan kaivotekniikka toteuttaa rengaskaivo ja porakaivohuollot ympäri Suomen asiakas ystävällisesti, tutustu referensseihin!
Pirkanmaan Vedenkäsittely Oy
analyysit@vesianalyysit.fi
Koko Suomi
Oma kuvaus: Olemme luotettava asiantuntija kaivoveden laatuun liittyvissä asioissa. Avullamme tutkitutat rengas- tai porakaivosi vedenlaadun sekä puhdistat huonolaatuisen veden juomakelpoiseksi. Meiltä löytyy kattava valikoima vedensuodattimia lähtien koko talouden vedenpuhdistuksesta aina yksittäisiin kantovedensuodattimiiin. Annamme vedensuodattimillemme veden puhdistustakuun.
Ristiinan Porakaivo Oy
posti@ristiinanporakaivo.com
www.ristiinanporakaivo.com
Etelä-Karjala, Etelä-Savo, Kymenlaakso
Palvelut: Porakaivon rakentaminen, Porakaivon kunnostus ja huolto, Porakaivon desinfiointi, vesinäytteet yhteistyökumppanin kautta *
Oma kuvaus: Suomen Kaivonporausurakoitsijat ry / Poratek jäsenliike
Suomen Kaivohuolto Oy
matias.linna@suomenkaivohuolto.fi
www.suomenkaivohuolto.fi
Koko Suomi
Palvelut: Rengaskaivon rakentaminen, Rengaskaivon kunnostus ja huolto, Porakaivon kunnostus ja huolto, Pora- ja rengaskaivon desinfiointi, Vedenkäsittelylaitteiden myynti ja asennus, Vesinäytteen ottopalvelu *
Oma kuvaus: Teemme ympäri Suomen maksuttomat kuntokartoitukset vesikaivollesi, ota yhteyttä numeroon 0451714211. Meiltä saat täyden palvelun vesikaivollesi!
Suomen Kaivosaneeraus Oy
0440919118
marko@suomenkaivosaneeraus.fi
www.suomenkaivosaneeraus.fi
Varsinais-Suomi
Palvelut: Rengaskaivon rakentaminen, Rengaskaivon kunnostus ja huolto
Vesikaivohuolto Vipe Oy
asiakaspalvelu@kaivo.fi
www.kaivo.fi
Etelä-Savo, Kanta-Häme, Keski-Suomi, Kymenlaakso, Pirkanmaa, Päijät-Häme, Uusimaa, Varsinais-Suomi
Palvelut: Rengaskaivon rakentaminen, Rengaskaivon kunnostus ja huolto, Porakaivon kunnostus ja huolto, Pora- ja rengaskaivon desinfiointi, Vesinäytteen ottopalvelu *
Oma kuvaus: Puhdasvesikaivojen kuntotarkastukset, huollot ja kunnostukset. Kaivotarvikkeet. Vesinäytteet ja sertifioitu näytteenotto. Uudet betonirengaskaivot ja VipeAkva-siiviläputkikaivot. Desinfioinnit. Kuntien ja vesiosuuskuntien kaivohuollot, desinfioinnit ja vesitornien pesut.