Hulevesijaosto

Toivotamme kaikki hulevesistä kiinnostuneet mukaan jaostomme toimintaan! Lisätietoja sihteeriltämme (camilla.tuomela[a]aalto.fi). Voitte liittyä jaoston sähköpostilistalle ilmoittamalla siitä sihteerille.

Hulevesijaosto kokoaa yhteen hulevesikysymysten ja kaupunkivesien parissa toimivat asiantuntijat ja ammattilaiset. Jaoston tavoitteena on edistää hulevesiin liittyvää monialaista yhteistyötä ja tiedonvälitystä sekä aktivoida keskustelua. Painopisteemme ovat hulevesien määrällisen ja laadullisen hallinnan kehittäminen, hyvien käytäntöjen jakaminen ja hulevesiin liittyvän tutkimus- ja kehitystoiminnan seuraaminen niin kotimaassa kuin ulkomailla. Jaosto on perustettu huhtikuussa 2018.

Hulevesijaoston työvaliokunta 2024:

• Pekka Heinonen (pj.), Tampereen kaupunki
  • Hannes Björninen (varapj.), Fluidit Oy
  • Camilla Tuomela (siht.), Vaasan kaupunki
  • Erik Jaatinen, Finnmap Infra
  • Juhani Järveläinen, Lahden kaupunki
  • Nora Sillanpää, Sitowise Oy ja Aalto-yliopisto
  • Päivi Rissanen, AFRY Finland Oy
  • Pekka Crabol, Sweco
  • Katariina Yli-Heikkilä, Valonia/Varsinais-Suomen liitto
  • Ilona Rantola, Turun kaupunki
  • Piia Leskinen, Turun ammattikorkeakoulu
  • Susanna Vainola, Raision kaupunki

Hulevesi 2024 – Seminaari 25-26.4.2024

Suomen Vesiyhdistyksen Hulevesijaosto järjestää Hulevesi 2024 – seminaarin Tampereella huhtikuussa. Tilaisuuden ohjelma ja ilmoittautumisohjeet on julkaistu tapahtuman kotisivuilla.

Kutsumme hulevesien parissa työskentelevät asiantuntijat tilaisuuteen esittelemään ajankohtaisia hulevesien hallintaa edistäviä hankkeita, tutkimusta, suunnitelmia ja käytännön kokemuksia. Tarkemmat tiedot tapahtuman

Arkisto

Hulevesi-aamukahvit 30.5.2022

Esitys: Hannes Björninen, Fluidit Oy

Fluidit_Hulevesimallien_Rooli_Kaupunkien_Kehittämisessä

Esitys: Pasi Pajula, Preventos Informatics Oy

preventos_hule_aamukahvi_02_06_2022_final

Hulevesi-aamukahvit 13.12.2021

Järjestämme aamukahvitapaamisen verkossa 13.12. klo 09-10. Liity mukaan tästä. Tule kuulolle luonnon biopolymeerien käytöstä hulevesien puhdistuksessa. Hulevesien saostus- ja suodatuslaitteistoa testattiin rakentamisaikaisille hulevesille Kuopion Savilahden alueella vuoden 2020 aikana.

Hulevesijaoston aamukahvien tavoitteena on luoda tilaisuuksia vapaamuotoiselle keskustelulle sekä tiedonjakamiselle hulevesien hallinnan ajankohtaisista aiheista. Ensi vuonna aamukahvit pyritään järjestämään joka toinen kuukausi.

Ympäristöministeriö yhteistyöhön Hulevesijaoston kanssa, lue uutinen täältä.

Tutustu tapahtumiin ja lisää omasi kalenteriimme

Kalenteri on kaikille avoin ja siihen voi lisätä oman hulevesiaiheisen tapahtumansa, mikäli tilaisuus on kaikille avoin. Ohjeet kalenterin käytöstä täällä.

Uutisarkisto