Hulevesijaosto

Hulevesijaosto kokoaa yhteen hulevesikysymysten ja kaupunkivesien parissa toimivat asiantuntijat ja ammattilaiset. Jaoston tavoitteena on edistää hulevesiin liittyvää monialaista yhteistyötä ja tiedonvälitystä sekä aktivoida keskustelua. Painopisteemme ovat hulevesien määrällisen ja laadullisen hallinnan kehittäminen, hyvien käytäntöjen jakaminen ja hulevesiin liittyvän tutkimus- ja kehitystoiminnan seuraaminen niin kotimaassa kuin ulkomailla. Jaosto on perustettu huhtikuussa 2018.

Toivotamme kaikki hulevesistä kiinnostuneet mukaan jaostomme toimintaan!

Hulevesijaoston työvaliokunta. Työvaliokuntaan kuuluvat Nora Sillanpää (pj.), Maija Taka (siht.), Lauri Harilainen, Paula Kuusisto-Hjort, Juhani Järveläinen, Tero Niemi, Leena Sänkiaho ja Camilla Tuomela.

Ystävällisesti,

Nora Sillanpää (pj.) & Maija Taka (siht.)    nora.sillanpaa[at]aalto.fi, maija.taka[at]aalto.fi

Ajankohtaita hulevesijaostossa

Vuosikokouskutsu

Hulevesijaoston vuosikokous järjestetään Tieteiden talon salissa 505 (Kirkkokatu 6, Helsinki) 10.4.2019 klo 17. Tässä linkki kokouskutsuun sekä ilmoittautumislinkki. Ilmoittauduthan viimeistään 2. huhtikuuta.

Arkisto

Uutiskirje 1/2019 luettavissa verkossa.

Uudet hulevesien hallinnan Smart & Clean ratkaisut (Hule S&C) loppuseminaari 6.3.2019

Vesiyhdistyksen hulevesijaosto on mukana järjestämässä Uudet hulevesien hallinnan Smart & Clean ratkaisut -hankkeen loppuseminaaria yhteistyössä hankkeen toteuttajien kanssa. Seminaarissa esitellään uutta tutkimustietoa mm. hulevesien suodatuksesta ja biosuodatuksesta sekä esimerkkejä ja käytännön kokemuksia uusista hulevesien laadunhallinnan ratkaisuista. Seminaarin vahvistettu ohjelma täällä. Sitova ilmoittautuminen tämän linkin takaa 28.2. mennessä.

Kyseessä on tietopainotteinen tiivis seminaari, jossa saat päivässä haltuusi uunituoretta tietoa ja kokemuksia neljän suuren kaupungin, yrityksien sekä yliopistojen uusista hulevesien hallinnan ratkaisuista. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton, mutta osallistujapaikkoja on valitettavasti käytännön tilarajoitteiden vuoksi tarjolla rajallinen määrä. Tilaisuuteen pyritään järjestämään myös etäosallistumismahdollisuus.

Jos et pääse seminaariin paikan päälle, hankkeen kohteita ja tuloksia esitellään myös Vesitalous-lehden 2/2019 hulevesiteema-artikkeleissa.”

Jaoston uutiskirje 2018 nyt luettavissa verkossa.

Hulevesijaosto on mukana järjestämässä Kansallista mallinnusseminaaria joulukuussa 2018 Helsingissä.

Jaoston ensimmäinen tapaaminen järjestetään Espoossa 20.9.2018. Muistathan ilmoittautua mukaan.