Hulevesijaosto

Hulevesijaosto kokoaa yhteen hulevesikysymysten ja kaupunkivesien parissa toimivat asiantuntijat ja ammattilaiset. Jaoston tavoitteena on edistää hulevesiin liittyvää monialaista yhteistyötä ja tiedonvälitystä sekä aktivoida keskustelua. Painopisteemme ovat hulevesien määrällisen ja laadullisen hallinnan kehittäminen, hyvien käytäntöjen jakaminen ja hulevesiin liittyvän tutkimus- ja kehitystoiminnan seuraaminen niin kotimaassa kuin ulkomailla.

Jaosto on perustettu huhtikuussa 2018. Työvaliokunta esittelee jaoston toimintasuunnitelman elo-syyskuussa 2018. Työvaliokuntaan kuuluvat Nora Sillanpää (pj.), Maija Taka (siht.), Lauri Harilainen, Paula Kuusisto-Hjort, Juhani Järveläinen, Tero Niemi, Leena Sänkiaho ja Camilla Tuomela.

Hulevesijaoston työvaliokunta

Toivotamme kaikki hulevesistä kiinnostuneet mukaan jaostomme toimintaan!

Ystävällisesti,

Nora Sillanpää (pj.) & Maija Taka (siht.)    nora.sillanpaa[at]aalto.fi, maija.taka[at]aalto.fi

Ajankohtaita hulevesijaostossa

Vesiyhdistyksen hulevesijaosto on mukana järjestämässä Uudet hulevesien hallinnan Smart & Clean ratkaisut -hankkeen loppuseminaaria yhteistyössä hankkeen toteuttajien kanssa. Seminaarissa esitellään uutta tutkimustietoa mm. hulevesien suodatuksesta ja biosuodatuksesta sekä esimerkkejä ja käytännön kokemuksia uusista hulevesien laadunhallinnan ratkaisuista. Seminaari järjestetään pääkaupunkiseudulla keskiviikkona 6.3.2019. Pyydämme jo nyt merkitsemään ajankohdan kalenteriinne. Seminaarin tarkemmat tiedot sekä ilmoittautumisohjeet ilmoitetaan lähiaikoina.

Tietoa tästä ja muista tulevista hulevesijaoston tapahtumista saat liittymällä hulevesijaoston sähköpostilistalle (ilmoitus sihteerillemme maija.taka@aalto.fi). Jos et pääse seminaariin paikan päälle, hankkeen kohteita ja tuloksia esitellään myös Vesitalous-lehden 2/2019 hulevesiteema-artikkeleissa.”

Jaoston uutiskirje 2018 nyt luettavissa verkossa.

Hulevesijaosto on mukana järjestämässä Kansallista mallinnusseminaaria joulukuussa 2018 Helsingissä.

Jaoston ensimmäinen tapaaminen järjestetään Espoossa 20.9.2018. Muistathan ilmoittautua mukaan.