Limnologian jaosto

Limnologian jaosto perustettiin helmikuussa 2019 jatkamaan Suomen limnologisen yhdistyksen toimintaa kattaen sekä järvet, että sisävedet laajemmin. Limnologian jaoston tavoitteena on edistää Suomen limnologista tutkimusta. Jaosto pyrkii edistämään vesialan ammattilaisten ja opiskelijoiden verkostoitumista toimimalla alan asiantuntijoiden yhdyssiteenä ja tiedon lähteenä.

Jaoston toiminta kattaa mm. vaihtuvateemaisten limnologipäivien, symposioiden ja keskustelutilaisuuksien järjestämisen. Joka kolmas vuosi järjestettävillä limnologipäivillä on suuri merkitys tutkimustiedon vaihdolle, sekä pitemmällä aikavälillä tutkijoiden ja tutkimusryhmien verkostoitumiselle ja korkeatasoisen vesiekosysteemien tutkimuksen ylläpitämiselle. Edelliset limnologipäivät järjestettiin 3.-4.11.2022 Kuopiossa yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston tutkimusyhteisöjen kanssa.

Limnologian jaosto on avoin kaikille limnologiasta kiinnostuneille – tervetuloa mukaan toimintaan!

Jaoston jäsenyys edellyttää Suomen Vesiyhdistys ry:n jäsenyyttä. Vesiyhdistys on ottanut käyttöönsä kotimaisen jäsenrekisterin FloMembersin, jonka kautta jaoston asioista tiedotetaan. Myös limnologian jaoston Facebook-sivustoa seuraamalla saat ajankohtaista tietoa jaoston toiminnasta. Jaoston sihteerin tavoittaa sähköpostiosoitteesta sly.sihteeri(at)gmail.com.

Limnologian jaoston työvaliokunnassa toimivat Anne Liljendahl (puheenjohtaja), Kari-Matti Vuori (varapuheenjohtaja), Antton Keto,  Jussi Jyväsjärvi, Laura Härkönen, Petrina Köngäs, Satu Estlander, Soila Silvonen,  sekä Salla Rajala (sihteeri). Uusia jäseniä otetaan ilolla vastaan myös työvaliokunnan toimintaan!

______________________________________________________________________________

Ajankohtaista limnologian jaostossa

Vesistötutkimuspiknik Tuusulanjärvellä 25.6.2023!

Vesiyhdistyksen limnologian jaosto järjestää kaikille avoimen vesitutkimukseen kytkeytyvän piknikin Tuusulanjärven maisemissa. Tarjolla virvokkeita sekä ajankohtaista tietoa ja keskustelua Tuusulanjärven kunnostuksista ja vesiensuojelutoimenpiteistä. Lisäksi mahdollisuus osallistua potkuhaavinäytteenottoon, joten säänmukainen varustus mukaan!

Tapaamme perjantaina 26.5.2023 klo 13 Rantamo-Seittelin kosteikolla, josta siirrymme esittelyn jälkeen Vanhankylänniemeen. Vanhankylänniemessä keskustelu kunnostuksista jatkuu potkuhaavinnan, piknikin ja vapaan seurustelun merkeissä.

Ilmoittautuminen tästä linkistä 26.4.2023 mennessä. Tarkemmat osallistumisohjeet lähetetään ilmoittautuneille sähköpostilla.

Tavataan Tuusulanjärvellä!