Limnologian jaosto

Limnologian jaoston tavoitteena on edistää Suomen limnologista tutkimusta. Jaosto pyrkii edistämään vesialan ammattilaisten ja opiskelijoiden verkostoitumista toimimalla alan asiantuntijoiden yhdyssiteenä ja tiedon lähteenä. Jaoston toiminta kattaa mm. vaihtuvateemaisten limnologipäivien, symposioiden ja keskustelutilaisuuksien järjestämisen. Joka kolmas vuosi järjestettävillä limnologipäivillä on suuri merkitys tutkimustiedon vaihdolle, sekä pitemmällä aikavälillä tutkijoiden ja tutkimusryhmien verkostoitumiselle ja korkeatasoisen vesiekosysteemien tutkimuksen ylläpitämiselle. Seuraavat limnologipäivät järjestetään keväällä 2021.

Limnologian jaosto on perustettu helmikuussa 2019 jatkamaan Suomen limnologisen yhdistyksen toimintaa.

Limnologian jaosto on avoin kaikille limnologiasta kiinnostuneille – tervetuloa mukaan toimintaan!

Limnologian jaoston Facebook-sivustoa seuraamalla saa ajankohtaista tietoa jaoston toiminnasta. Jaoston jäsenyys edellyttää Suomen Vesiyhdistys ry:n jäsenyyttä. Jäseneksi voi liittyä täältä. Tiedotusta hoidetaan myös jaoston sähköpostilistalla, jolle pääsee ilmoittamalla sähköpostiosoitteensa jaoston sihteerille sly.sihteeri(at)gmail.com.

Limnologian jaoston työvaliokunnassa toimivat Antton Keto (puheenjohtaja), Kari-Matti Vuori (varapuheenjohtaja), Laura Härkönen (sihteeri), Noora Hellén, Helena Jäntti, Petrina Köngäs sekä Anne Liljendahl.

______________________________________________________________________________

Ajankohtaista limnologian jaostossa

Virtuaalinen kaljakellunta 13.11.2020

Astu omaan kumiveneeseesi, ja antaudu Vantaanjoen virtuaalilaineiden vietäväksi! Limnologian jaosto järjestää virtuaalisen kaljakellunnan perjantaina 13.11.2020 klo 19.30-21. Ohjelmassa ohjattua seilausta Vantaanjoen maisemissa, viihdyttävää visailua, vetreyttävää olutjoogaa ja vapaata seurustelua. Luo itsellesi oma virtuaalinen kelluntatausta, varustaudu asiaankuuluvilla varusteilla ja varaa omat virvokkeet mukaan. Paras kokonaisuus palkitaan!

Teams-etäyhteydellä järjestettävä tapahtuma on kaikille avoin, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen. Kelluntalinkki lähetetään ilmoittautumisvahvistuksen yhteydessä.

Ilmoittautuminen alla olevasta linkistä 11.11.2020 mennessä https://webropol.com/ep/virtuaalikellunta