Limnologian jaosto

Limnologian jaoston tavoitteena on edistää Suomen limnologista tutkimusta. Jaosto pyrkii edistämään vesialan ammattilaisten ja opiskelijoiden verkostoitumista toimimalla alan asiantuntijoiden yhdyssiteenä ja tiedon lähteenä. Jaoston toiminta kattaa mm. vaihtuvateemaisten limnologipäivien, symposioiden ja keskustelutilaisuuksien järjestämisen. Joka kolmas vuosi järjestettävillä limnologipäivillä on suuri merkitys tutkimustiedon vaihdolle, sekä pitemmällä aikavälillä tutkijoiden ja tutkimusryhmien verkostoitumiselle ja korkeatasoisen vesiekosysteemien tutkimuksen ylläpitämiselle. Seuraavat limnologipäivät järjestetään vuonna 2020.

Limnologian jaosto on perustettu helmikuussa 2019 jatkamaan Suomen limnologisen yhdistyksen toimintaa. Jaoston jäsenyys edellyttää Suomen Vesiyhdistys ry:n jäsenyyttä. Jäseneksi voi liittyä täältä.

Limnologian jaosto on avoin kaikille limnologiasta kiinnostuneille – tervetuloa mukaan toimintaan!

Limnologian jaoston Facebook-sivustoa seuraamalla saa ajankohtaista tietoa jaoston toiminnasta. Tiedotusta hoidetaan myös jaoston sähköpostilistalla, jolle pääsee ilmoittamalla sähköpostiosoitteensa jaoston sihteerille sly.sihteeri(at)gmail.com.

Limnologian jaoston työvaliokunnassa toimivat Antton Keto (puheenjohtaja), Kari-Matti Vuori (varapuheenjohtaja), Laura Härkönen (sihteeri), Noora Hellén, Helena Jäntti, Petrina Köngäs sekä Anne Liljendahl.

Ajankohtaista limnologian jaostossa

Limnologian jaoston ensimmäinen tapaaminen järjestetään tiistaina 7.5.2019 klo 18.00 Helsingin Tiedekulmassa. Kaikki halukkaat ovat tervetulleita tapaamiseen suunnittelemaan yhdessä limnologian jaoston toimintaa!