Talousvesijaosto

Jos puhtaaseen ja turvalliseen veteen liittyvät asiat kiinnostavat sinua, niin olet tervetullut mukaan talousvesijaoksen toimintaan. Jaoksemme tehtävä on toimia asiantuntijaverkostona eri tehtävissä olevien talousveden asiantuntijoiden välillä. Jaokseemme kuuluu vesilaitoksilla työskenteleviä henkilöitä, viranomaisia ja asiantuntijoita alan eri toimijoilta.
Kokoonnumme vuosittain pari-kolme kertaa kokouksen merkeissä, teemme ekskursioita kiinnostaviin kohteisiin sekä järjestämme noin kahden vuoden välein ajankohtaisseminaarin. Kokouksissa käsitellään mm. veden laatuun, talousveden riskienhallintaan sekä puhdistusprosesseihin liittyviä teemoja laaja-alaisesti.
Jaoksen puheenjohtajana toimii Anne-Mari Aurola ja sihteerinä Eeva-Leena Rostedt. Mukaan toimintaan pääset liittymällä vesiyhdistyksen jäseneksi ja ilmoittamalla kiinnostuksesi osallistua jaoston toimintaan liittymisen yhteydessä ja/tai suoraan jaoksen sihteerille osoitteeseen eeva-leena.rostedt[at]turunvesihuolto.fi.
Tervetuloa mukaan toimintaan!
Menneitä tapahtumia:
TERVETULOA SUOMEN VESIYHDISTYKSEN TALOUSVESIJAOSTON SEMINAARI-ILTAPÄIVÄÄN 9.11. klo 12-16!
Tervetuloa Suomen Vesiyhdistys ry:n talousvesijaoston järjestämään iltapäiväseminaariin! Seminaarin aiheina on muun muassa juomaveden turvallisuus eri näkökulmista, vesihuollon huoltovarmuusindigaattorit, kolifaagit vesihuollossa, ajankohtaiset lainsäädäntömuutokset ja rakennusten vesilaitteistojen riskinarviointi. Tervetuloa joko paikan päälle tai etäyhteyden päähän! Paikan päälle saapuville tarjoamme kahvit. Ilmoittautumisia pyydetään alla olevan linkin kautta, ja ilmoittautuneille lähetetään tapahtuman Teams-linkki lähempänä seminaaria.

Tilaisuus on maksuton.

Tervetuloa!

Aika: Torstai 9.11.2023 klo 12-16
Paikka: Tieteiden talo, Kirkkokatu 6, 00170 Helsinki, Sali 104
Etäosallistumismahdollisuus Teamsilla

Seminaarin jaettavissa olevat materiaalit:

2023 Huoltovarmuusindikaattorit
Jussi_Ahonen_talousvesiseminaari_091123
Talousvesisäännösten soveltamisohje 09112023 Streng
Vesilaitteistojen riskinarviointi ja -hallinta 09112023 Streng
WSP_Rossi_2023_11_09_paivitetty

Verkostot kunnossa! Riskit hallinnassa?

Painavaa asiaa vesijohtoverkostojen tilasta ja riskien hallinnasta Säätytalolla Helsingissä  keskiviikkona 24.1.2018. klo 12-16.

Ohjelma:

• 12.00-12.15 Seminaarin avaus / Jari Keinänen, STM
  • 12.15-12.45   Tilannekuva verkostojen saneerausvelasta / Osmo Seppälä, VVY

Verkostojen_saneerausvelka_Seppälä

• 12.45-13.15   Legionella, alidiagnosoitu vaara / Jaana Kusnetsov, THL

Legionella_Kusnetsov

• 13.15-13.45   WSP:n avulla paljastuneet verkoston riskit / Sami Sillstén, HSY

WSPn avulla_Sillsten

13.45-14.15   Kahvitauko

• 14.15-14.45   Vesitornien vaikutus talousveden laatuun / Anna Pursiainen, THL

Vesitornien_Pursiainen

• 14.45-15.15   Putkistomateriaalit kiinteistöissä ja vedenlaatu / Tuija Kaunisto, SAMK