Kansallinen mallinnusseminaari – uudet mallit & parempia päätöksiä

100-vuotias Suomi tarvitsee tehokkuutta ja parempia päätöksiä nyt enemmän kuin koskaan. Uudet teknologiat, laskennallisten menetelmien kehittyminen sekä avoin data tarjoavat uusia työkaluja ja mahdollisuuksia ympäristön seurantaan ja päätöksenteon tueksi. Juhlavuoden kunniaksi seminaarin teemaksi on valikoitunut ”Mallit päätöksenteon tukena”. Toivotamme kaikki ympäristön mallintamisen, seurannan ja kunnostuksen parissa työskentelevät tervetulleeksi Ouluun lokakuussa 2017 kuuntelemaan ja esittelemään teemaan liittyvää viimeisintä tutkimustietoa!

Jo yli kymmenen vuoden ajan vuosittain järjestettävä kansallinen mallinnusseminaari (http://mallinnusseminaari.fi/) on koonnut yhteen vesialan käytännön, hallinnon ja tutkimuksen asiantuntijoita keskustelemaan ajankohtaisista teemoista ja tulevaisuuden näkymistä. Vuonna 2017 Suomen Vesiyhdistyksen Hydrologian jaosto (https://www.vesiyhdistys.fi/hydrologian-jaosto/) on mukana seminaarin järjestelyssä ja osanotosta odotetaan aiempia vuosia suurempaa. Antoisan seminaaripäivän päätteeksi luvassa on yhteisillallinen rennommissa merkeissä!

Aika: 31.10.2017 klo 9.00–16.00

Paikka: Tellus Innovation Areena, Oulun yliopisto

Järjestäjä: Hydrologian jaosto ja Vesi- ja ympäristötekniikan tutkimusryhmä, Oulun yliopisto

Kohderyhmä: Ilmakehä-, geoinformatiikka-, metsä-, ympäristö-ja vesitutkimuksissa matemaattisten mallien parissa työskentelevät tohtoriopiskelijat, tutkijat ja asiantuntijat