Ensimmäinen YWP-kunniakirja myönnettiin WaterFinns ry:lle

Vesiyhdistyksen jaosto Young Water Professionals Finland (YWP) jakoi Maailman vesipäivän seminaarissa 13.11.2020 historiansa ensimmäisen tunnustuksen YWP-kunniakirjan muodossa. Tunnustuksella halutaan kiittää henkilöitä ja organisaatioita, jotka toiminnallaan edistävät erityisesti nuorten asiantuntijoiden osaamista, urakehitystä ja viihtymistä vesialalla ja siten tukevat tietotaidon siirtymistä seuraaville sukupolville.

Jaoston työvaliokunta valitsi yksimielisesti kunniakirjan ensimmäiseksi saajaksi WaterFinns ry:n. WaterFinns on vuonna 2001 perustettu yhdistys, joka toiminnallaan edistää vesialan tietotaidon siirtymistä kehitysyhteistyöhankkeiden kautta. Vapaaehtoisvoimin toimiva järjestö on toteuttanut vuosien varrella lukuisia eri hankkeita, joissa tulevat ammattilaiset ovat kehittäneet osaamistaan senioriasiantuntijoiden opastamana. Mentorihenkinen toimintamalli on todettu tehokkaaksi ja sitä tulisi hyödyntää muissakin vesialan organisaatioissa nykyistä laajemmin.

Tunnustuksen oli tilaisuudessa vastaanottamassa WaterFinns ry:n toiminnanjohtaja Matias Heino. YWP työvaliokunta onnittelee voittajaa!

YWP:n kunniakirja jaetaan vuosittain Maailman vesipäivänä 22. maaliskuuta sellaiselle henkilölle tai organisaatiolle, joka on merkittävästi vesialalla edistänyt nuorten asiantuntijoiden roolia, vaikuttamismahdollisuuksia tai muutoin ansiokkaasti tukenut heidän ammatillista kehittymistään. Kuulostaako tutulta? Ilmianna oma ehdokkaasi: ywpfinland@gmail.com.