Kutsu luennoimaan Vesihuolto 2022 päiville

Valtakunnalliset Vesihuolto 2022 -päivät järjestetään Botniahallissa ja Vaasan alueella 11.-12.5.2022. Tässä vaiheessa etsimme Vesihuolto 2022 -päiville ajankohtaisia aiheita. Ilmoita halukkuutesi esityksen pitämiseen viimeistään 9.11.2021. Erityisesti toivotaan esityksiä, jotka kertovat konkreettisista tilanteista ja toimenpiteistä vesihuoltolaitoksilla. Vuoden 2022 vesihuoltopäivien aihepiirit ovat:

1) Talousveden hankinta ja käsittely

2) Jätevedet

3) Hallinto ja talous

4) Verkostot

5) Lietteet

6) Jokin muu aihepiiri

Esitysehdotuksia toivotaan Vesihuoltolaitosten kehittämisrahaston painopistealueisiin liittyen. Painopistealueet ovat:

• Kohti resurssiviisasta ja ilmastoneutraalia vesihuoltoa. Vesihuollon energia-, ympäristö-, resurssi- ja kustannustehokkuuden kehittäminen.
  • Kestävä, turvallinen ja toimintavarma vesihuolto. Verkosto- ja laitosomaisuuden ylläpito, hallinnan kehittäminen ja laadun hallinta.
  • Vesihuolto osana bio- ja kiertotaloutta. Lietteen hyötykäytön edistäminen ja ravinteiden kierrätys.
  • Asiakaskeskeinen, näkyvä ja vetovoimainen vesihuolto. Vesihuoltolaitosten kestävä talous ja asiakassuhteet.
  • Digitalisoituva ja tiedolla johdettu vesihuolto. Vesihuollon toiminnan ohjaus, jatkuvuus ja turvallisuus.
  • Vesihuoltoala uudistuu. Vesihuoltoalan toimintamalleja, rakenteita ja yhteistyötä uudistavat hankkeet.

Voit ilmoittaa halukkuutesi esityksen pitämiseen täyttämällä sähköisen lomakkeen tästä linkistä: https://vvy.etapahtuma.fi/Default.aspx?tabid=139&tap=677

Ilmoita halukkuutesi esityksen pitämiseen viimeistään 9.11.2021. VVY:n asiantuntijoista ja varsinaisten jäsenten sekä yhteistoimintajäsenten edustajista koostuva ryhmä tutustuu esitysehdotuksiin ja valitsee päiville sopivan kokonaisuuden.

Vesihuolto 2022-päivien tiivistelmä on pituudeltaan 2700 merkkiä sisältäen välilyönnit. Voit laittaa haluamasi tiivistelmätekstin sähköisen lomakkeen tiivistelmälle tarkoitettuun kenttään kopioi-toiminnolla.

Vesitalous-lehti 3/2022 on teemanumero, jossa julkaistaan Vesihuolto 2022-päivien esitelmistä artikkeleita. Ilmoita esitelmäehdotuksen yhteydessä, mikäli olet kiinnostunut kirjoittamaan lehteen.

Vesilaitosyhdistys pidättää oikeuden jakaa esityksiä ja esityksistä mahdollisesti tehtyjä kokonaisuuksia julkisesti tai maksua vastaan muissakin yhteyksissä kuin Vesihuolto 2022 -tapahtumassa.

Alustajien runsaslukuisuudesta johtuen, meillä ei ole mahdollisuutta maksaa palkkiota esiintymisestä eikä myöskään kulukorvauksia matkasta ja majoittumisesta. Yhdelle esiintyjälle/esitys osallistuminen Vesihuolto 2022 –päiville sen molempina päivinä on maksutonta, sisältäen ohjelmaan merkityt lounaat ja kahvit sekä iltatilaisuudet.

Lisätietoja Vesilaitosyhdistys

apulaisjohtaja Mika Rontu (09) 8689 0114, mika.rontu(a)vvy.fi