Limnologian jaosto

Limnologian jaosto perustettiin helmikuussa 2019 jatkamaan Suomen limnologisen yhdistyksen toimintaa. Limnologian jaoston tavoitteena on edistää Suomen limnologista tutkimusta. Jaosto pyrkii edistämään vesialan ammattilaisten ja opiskelijoiden verkostoitumista toimimalla alan asiantuntijoiden yhdyssiteenä ja tiedon lähteenä.

Jaoston toiminta kattaa mm. vaihtuvateemaisten limnologipäivien, symposioiden ja keskustelutilaisuuksien järjestämisen. Joka kolmas vuosi järjestettävillä limnologipäivillä on suuri merkitys tutkimustiedon vaihdolle, sekä pitemmällä aikavälillä tutkijoiden ja tutkimusryhmien verkostoitumiselle ja korkeatasoisen vesiekosysteemien tutkimuksen ylläpitämiselle. Koronatilanteen vuoksi seuraavat limnologipäivät on siirretty järjestettäväksi keväällä 2022.

Limnologian jaosto on avoin kaikille limnologiasta kiinnostuneille – tervetuloa mukaan toimintaan!

Limnologian jaoston Facebook-sivustoa seuraamalla saa ajankohtaista tietoa jaoston toiminnasta. Jaoston jäsenyys edellyttää Suomen Vesiyhdistys ry:n jäsenyyttä. Jäseneksi voi liittyä täältä. Tiedotusta hoidetaan myös jaoston sähköpostilistalla, jolle pääsee ilmoittamalla sähköpostiosoitteensa jaoston sihteerille sly.sihteeri(at)gmail.com.

Limnologian jaoston työvaliokunnassa toimivat Antton Keto (puheenjohtaja), Kari-Matti Vuori (varapuheenjohtaja), Laura Härkönen (sihteeri), Noora Hellén, Helena Jäntti, Petrina Köngäs sekä Anne Liljendahl.

______________________________________________________________________________

Ajankohtaista limnologian jaostossa

Vastaa limnologipäivien jäsenkyselyyn ja vaikuta!

Seuraavat limnologipäivät järjestetään keväällä 2022, teemalla Hiili vesistöissä. Limnologipäivien toteutukseen on nyt mahdollista vaikuttaa – toivoisimme näkemyksiänne ja toiveitanne niin päivien tarkemmasta sisällöstä kuin järjestelyistä.

Lyhyt jäsenkysely on auki 31.5.2021 saakka: https://link.webropol.com/s/limnologipaivat