Hulevesijaosto

Toivotamme kaikki hulevesistä kiinnostuneet mukaan jaostomme toimintaan! Lisätietoja sihteeriltämme (camilla.tuomela[a]aalto.fi). Voitte liittyä jaoston sähköpostilistalle ilmoittamalla siitä sihteerille.

Hulevesijaosto kokoaa yhteen hulevesikysymysten ja kaupunkivesien parissa toimivat asiantuntijat ja ammattilaiset. Jaoston tavoitteena on edistää hulevesiin liittyvää monialaista yhteistyötä ja tiedonvälitystä sekä aktivoida keskustelua. Painopisteemme ovat hulevesien määrällisen ja laadullisen hallinnan kehittäminen, hyvien käytäntöjen jakaminen ja hulevesiin liittyvän tutkimus- ja kehitystoiminnan seuraaminen niin kotimaassa kuin ulkomailla. Jaosto on perustettu huhtikuussa 2018.

Hulevesijaoston perustamiskokous huhtikuussa 2018. Ylärivissä Lauri Harilainen, Nora Sillanpää, Tero Niemi, Paula Kuusisto-Hjort ja Camilla Tuomela; alarivissä Leena Sänkiaho, Juhani Järveläinen ja Maija Taka.

Pandemiatilanne pakotti Hulevesi2020-seminaarin verkkoon. Kuvassa paikan päällä osallistuneita järjestelijöitä ja esittäjiä.

Hulevesijaoston työvaliokunta 2021:

• Juhani Järveläinen (pj.), Lahden kaupunki
  • Camilla Tuomela (siht.), Aalto-yliopisto
  • Nora Sillanpää (vpj.), Sitowise Oy ja Aalto-yliopisto
  • Lauri Harilainen, Sitowise Oy
  • Leena Sänkiaho, HSY
  • Maija Taka, Aalto-yliopisto
  • Valtteri Lankiniemi, Helsingin kaupunki
  • Päivi Rissanen, Kuopion kaupunki
  • Pekka Raukola, Tmi Raukola Konsultointi
  • Hannes Björninen, Fluidit Ot
  • Katariina Yli-Heikkilä, Valonia/Varsinais-Suomen liitto
  • Ilona Rantola, Turun kaupunki
  • Piia Leskinen, Turun ammattikorkeakoulu

Ajankohtaista hulevesijaostossa

Ympäristöministeriö yhteistyöhön Hulevesijaoston kanssa, lue uutinen täältä.

Save the Date ja esitelmäkutsu: Hulevesi 2021 – Seminaari 24.9.2021

Suomen Vesiyhdistyksen Hulevesijaosto järjestää Hulevesi 2021 – seminaarin Lahdessa 24.9.2021. Tilaisuuden ohjelma ja ilmoittautumisohjeet julkaistaan myöhemmin, merkitsethän päivän kuitenkin jo kalenteriisi!

Kutsumme hulevesien parissa työskentelevät asiantuntijat tilaisuuteen esittelemään ajankohtaisia hulevesien hallintaa edistäviä hankkeita, tutkimusta, suunnitelmia ja käytännön kokemuksia. Tarkemmat tiedot tapahtuman kotisivuilla.

Tutustu tapahtumiin ja lisää omasi kalenteriimme

Kalenteri on kaikille avoin ja siihen voi lisätä oman hulevesiaiheisen tapahtumansa, mikäli tilaisuus on kaikille avoin. Ohjeet kalenterin käytöstä täällä.

Uutisarkisto

Hulevesiseminaari