Hajavesihuoltojaosto lähtee syksyllä Ruotsiin

Hajavesihuoltojaosto järjestää tutustumismatkan Ruotsiin 3.-6.9.2019. Katso ohjelma (pdf).

Vesiyhdistyksen jäsenet voivat ilmoittautua mukaan 15.4. mennessä lähettämällä viestin Sanna Vienoselle (etunimi.sukunimi@ymparisto.fi). Matkalle mahtuu 7 jaoston ulkopuolista Vesiyhdistyksen jäsentä. Tarkemmat tiedot ohjelmassa. Huom, ilmoittautuminen on sitova.

Tavoitteena on perehtyä haja-asutuksen vesihuollon ajankohtaisiin teemoihin Ruotsissa sekä vaihtaa osaamista ja näkemyksiä hajavesihuollon hyvistä käytännöistä ja mahdollisista haasteista sekä kehityssuunnista maiden välillä, kuten myös tutustua tarkemmin Ruotsissa käytettyihin teknologisiin ratkaisuihin.

Ohjelmassa on olennaisimpien ruotsalaisten haja-asutuksen vesihuoltotoimijoiden tapaamiset sekä jäteveden että talousveden osalta. Aikaa on myös vapaamuotoiselle illanvietolle ja verkostoitumiselle.

Matkaa sponsoroivat Maa- ja vesitekniikan tuki ry, Suomen kaivonporausurakoitsijat ry, FANN Ympäristötekniikka Oy, Oy Grundfos Pumput Ab, Raita Environment Oy, Jita Oy.